Påske tur til Tyskland 2007

Onsdag 04.04.07

Kører hjemmefra kl. 08.00,  temp. 5 ° og solskin. Vi stoppede lige efter Vejle broen, ved Shell’s monark tankstation, for at få noget morgenmad. Rundstykker og kaffe. Vi ankom til Spitzenort campingplads ved Plöen See i solskin kl. 12.30, km 362.

Vi var faktisk heldige for vi kom lige da damen forlod informationen. Selvom de havde middagslukket tog hun os ind. Damen spurgte om vi havde været der før og jeg kunne bekræfte at det havde vi ikke. Hun sagde vi lige skulle vente lidt, så tog hun cyklen og fulgte os op til plads Nr. 136.

Plads Nr. 136 ligger lige ned til søen og er et kanon godt sted. Så jeg må hellere gå i gang med at sætte vores SunFlex op. Det er så koldt at jeg også monterer siderne, samt rumdeleren. Vi har også taget gas ovnen med, for en sikkerheds skyld.

kl. 15 blev vi færdig med at sætte teltet op og sidder lige og nyder en kop kaffe. Efter kaffen går vi en tur rundt på pladsen og henne ved butikken er der et spisested lige ved siden af, der sætter vi os for at få en kop øl og nyde det gode vejr, samt se ud over søen.

Camping Spitzenort Camping Spitzenort Camping plads nr.136

Torsdag 05.04.07

Vi stod op kl. 6.30 til overskyet vejr og 10°. Det blæser fra nord så det føles koldt, jeg måtte sætte rumdeleren op, så vi kunne få noget varme i teltet. Jeg har jo også taget gasovnen med, for en sikkerheds skyld. Når man sættet rumdeleren op har man 2/3 del af teltet lukket inde, den sidste 1/3 del er udenfor, her kan man sidde med et lille bord og stole under halvtag og nyde det.

Lidt op af formiddagen tog vi ind til Kiel for at handle. Vi fandt City Park, June synes den er for stor, man bliver jo helt træt inden man er færdig. Vi kørte tilbage og holdte inde i Plöen by, der fandt vi et kaffe sted hvor vi så sad udenfor, da vi havde Victor med. I hjørnet kunne vi lige akkurat finde lidt læ så det var godt.

Vi går videre op af gå-gaden, op mod torvet og der kommer vi til det brostensbelagte torv. Den massive murstensbygning det er Nikolajkirken, efterfølgeren til den tidligere nedbrændte barokkirke. Med sit korsformede grundrids og sit 60 m høje tårn stammer Nikolajkirken tilbage fra det 19. Århundrede. Kirkens arkitektur orienterer sig i forhold til middelalderlige romantiske og gotiske stilelementer. Det, der efter branden, var tilbage af den gamle kirkes grundmur blev inddraget i den nye kirkes byggeri.

Vi sidder på den runde bænk der går rundt om træet og kan se at tovre markedet er ved at pakke sammen.

Fredag 06.04.07

Vi stod op lidt over 7 og det var overskyet og 8° . Da jeg gik hen for at vaske mig, kunne jeg mærke at det støv regnede og da jeg kom ud fra vaskehuset regnede det da også.

Det er simpelthen dejligt at komme i sådanne toilet bygninger. Sådan så begge bygninger ud, kanon godt.

Toilet bygning indgang til herre

Toilet bygning fælles

Toilet bygning bruser

Jeg kom hen og fik noget morgenmad og kaffe og lidt senere forsvandt skyerne og så var det med at komme ud med stolene og nyde vejret. Mens vi sad der og så ud over søen, snakkede vi om at køre en tur ud til havet, da der jo ikke er ret langt dertil. Det faldt på byen Haffknug 32 km fra Plöen, en rigtig dejlig og hyggelig ferieby med stor strandpromenade hvor folk bare slentrede. Da vi havde gået et stykke tid og var kommet tilbage købte vi os en is og satte os på en bænk. Så på alt det der bevægede sig, meget hyggeligt.

Bagefter kørte vi til Neustadt i Holstien, men det syntes vi ikke var noget.

Haffknug strand promenade

Lørdag 07.04.07

Overskyet og 8°. June stod op kl. 5 og vækkede hele parcellen, men jeg faldt i søvn igen til kl. 6 så var det ovre. Jeg tog Victor ud så han kunne gøre sine gerninger og bagefter skulle jeg selv af sted. Lidt op af formiddagen blev det bedre vejr og mens vi sad og nød det gode vejr, sagde jeg til June, at video og kameraet skulle være i bilen. Jeg tog dem ikke med ind i går. Jeg har en video taske og der kan begge være i. Jeg gik hen for at tage dem ud af bilen, men jeg kan ikke finde dem. Jeg gik ind i campingvognen, men der var de heller ikke. Jeg gik ud til bilen igen men forgæves "der blev helt stille". VÆK!!!

Så kan det kun være fra den bænk vi sad på udenfor ishuset. June sagde, vi kan jo ikke tabe noget ved at køre tilbage og se om det stadig er der. Vi kan spørge inde i turist informationen eller politiet. Vi kørte tilbage til Haffknug og gik ind i butikken til turist informationen, som også er en tøjforretning. Lidt efter kom damen ud til os og vi spurgte om hun vidste noget om en taske med video og kamera i. Hun gjorde nogen armbevægelser og sagde at vi lige skulle vente. Hun skyndte sig ind i isbutikken og kom ud med tasken. Jeg spurgte om man vidste hvem der havde leveret det ind til forretningen, men det vidste de ikke. "Dagen var redet"!!! Så der findes heldigvis ærlige mennesker endnu.

På vej tilbage til campingpladsen mens jeg kørte, prøvede jeg at tage et billede af slottet, men der er for meget lys på ruden. Sidder på campingpladsen, ved broen hvor man sætter kanoer ned på søen, campingpladsen ligger på en halvø så man skal ro udenom. Så lidt afslapning uden i teltet.

Søndag 08.04.07

Overskyet og 3°. Stod op kl.07.15 Det blæser lidt mere i dag. Op af formiddagen begyndte jeg at tage teltet ned og få græskanten på teltet tørret og gjort rent. Da vi havde taget Son Flex ned tog vi ind til byen for at komme op til slottet. Jeg havde desværre glemt vores kamera og video så det var en skam. Til sidst havnede vi på torvet for at få noget kaffe.

Mandag 09.04.07

Overskyet og 3°. Stod op kl.07.00. Det blæser meget i dag og det er begyndt at regne lidt.

Informationen åbner først kl. 09.00. Jeg gik derned for at betale og for at få et stempel i min logbog. Det er den logbog fra DCU som jeg bruger, for at se hvor jeg har været og hvad plads vi har været på samt diverse info er skrevet ind.

Vi kørte kl. 09.30 og det var begyndt at regne. Vi kom til Skandinavien park center kl. 11.00 og vi kørte igen kl. 12.00.

5 overnatninger 117.5 € .

Kørt i alt            952 km.