Efterårs tur Årø 2017

Opdateret sidst den 18-11-2017

Fredag19-10-17

Vi ankom til færgen, men den lå over på Årø, så vi måtte vente lidt før den kom over, lidt senere ankom vi til DCU Årø campingplads ca. kl. 16 og vi fik anvist en plads nede for neden af hvor de andre lå. Det var godt nok smattet, der var meget der var kørt op, på grund af alt det regn vi har fået her i år. Så jeg satte bilen til i lo-gear, det kunne kun lige gå, at jeg fik den på plads. Lig over for os ligger Ingerlise og Leif, så det var jo meget heldigt.

Kl. 19.30 skal vi op i teltet til kaffe, der var bagt kage til os, så det var meget fint, vi skulle selv tage kaffen med, samt service. Der stod to store gasbrænder, så der var en god temperatur i teltet. Så snakken gik rigtig godt.

Lørdag20-10-17

Vi stod op kl. 7 her til morgen, og vejret var godt, Vi skal til standerhejsning kl. 10 ellers er dagen til fri afbenyttelse, så vi tog bilen rundt på øen, vi kørte rundt i byen og lidt udenfor, vi snakkede noget omkring at det må være mærkeligt at man ikke har en købmandsforretning på øen, så man skal huske det hele og hvor meget man bruger på en weekend. Men senere fik vi at vide at man kan ringe til købmanden på fastlandet, og så kan man hente det nede på færgen, så det er smart.

Kl. 15 Var der happy Hour her fik man tid til at hilse på hinanden, og snakken gik da også rigtig godt.

Kl. 18 Var der fælles spisning i teltet. Så vi havde vores egen med op i teltet, og man kunne høre at folk var i godt humør for snakken gik godt.

Et godt kik på hvor smattet der er nu

Happy Hour

Aften hygge med fælles spisning

Lørdag 21-10-17

Vi stod op kl. 6.30 vi fik noget morgen mad, Min bror kom over og vi fik en morgen bitter en til hver ben. Kl.11 blev vi afhentet af en traktor med to vogne koblet på, så der var plads til alle sammen, og der var en rigtig god guidet med, og han fortalte meget om øen, og hvordan det har gået gennem tiden, og hvordan det går lige nu til dags. Vi besøgte Årø Vingaard, det var meget spændene, hun fortalte hvor mange vinstokke de havde, og hvor mange forskellige vin de producerede. Vi var også omkring lav områderne, hvor der kan stå vand når vejr guderne ikke er venlig, og det sker jo en gang imellem.

Årø Vingaard:  https://www.aaro-vin.dk/vine

Kl. 18

Skulle vi ned til Brummers Gård:  http://www.brummersgaard.dk/side.php?id=2

18.30

Fælles spisning på Brummers Gård

Menu: 3 variationer af kylling med forskellige urter, honning og andet godt.

2 slags kartofler, 2 forskellige hjemmebagt brød og salat fra lokale råvare.

Det smagte rigtig godt, godt lavet.

Årø Kirke

Brummers gård

Så er der spise tid på Kroen

Alle hyggede sig, det kan man høre, for alle snakkede