Turen England rundt 2009

Redigeret den 20-11-2014

Tirsdag 14.07.09

Vi startede kl. 14.00 sol 24°

Vi kom til Tønder kl.18, efter at vi var på Tønder campingplads. Hvor alt var optaget, vi kørte  til Møgeltønder campingplads, der var også optaget så vi tænkte at køre mod Højer for jeg mente der var en plads der omkring, lidt udenfor ca. 3 km kom så skiltet til højre og kørte der ned, Daler camping Klik her og det var en BTN samarbejdsplads, så her er vi så. Senere tog vi over grænsen for at handle til turen til England. Vi kørte lidt tidligere da vi skulle starte vores ferie i uge 29, vi skal først mødes med de andre på fredag hvor turen faktisk starter. Distance i dag 178

Start Km 68.536

Trip km 51

Onsdag 15.07.09

Vi stod op kl.7 sol vindstille 16°

Vi har fået morgenmad og sidder udenfor og nyder det. Her til formiddagen tog vi til Flensborg, til camping forretning Immler Plane som handler med camping udstyr, vi var på jagt efter en side til vores markise Omnistor 6502, for hvis det skulle regne kan man sætte siden op, men de havde den ikke på lager, men de kunne bestille en men det ville vi ikke, men de har jo mange andre ting, for at se deres udstyrs katalog . Klik Her! . Derefter kørte vi til Tønder for at hygge, efter det kørte vi tilbage til pladsen og vi fik middagsmad, om eftermiddagen kørte vi til Møgeltønder og fik kaffe på Møgeltønder kro, så vi fik set på folk som kom forbi, derefter det kørte vi til Højer sluse så vi fik set Vesterhavet. Trip I dag km 159

Torsdag 16.07.09

Vi stod op kl.6.30 solskin 17°

Har lige fået morgenmad. Op af formiddagen kørte vi til Tønder for at kikke på forretninger, var også inde og få kaffe. Vi kørte hjem til campingpladsen. Senere på eftermiddagen kørte vi ind til Tønder for at købe ind, ellers er det afslapning.  Trip km 47

Fredag 17.07.09

Vi stod op kl.6.30 sol let vind 16°

Fik gjort os i stand og fik morgenmad og vi kørte kl.8.15 mod Tyskland syd for Hamborg til Brunautal am see Klik her, det er en god plads tæt ved motorvejen, og er et godt springbræt hvis man køre fra midt Jylland omkring eftermiddagen, så kan man nå og handle ved grænsen. Vi ankom kl.12.30 har sagt til camping pladsen at der kommer 3 mere, så vi kunne ligge sammen.  Trip km 275

Km 69020

3 dage  kr..405

Camping Daler Camping Daler Camping Daler
Tønder by Tønder by Camping Brunautal

Lørdag 18.07.09

Vi stod op kl. 6 regn 16°

I dag kører vi til Calais I Frankrig på campingpladsen camping les Epinettes klik her. Da vi nærme os Ostende drejer motorvejen lige efter en tankstation mod Frankrig, hvor der kun er 10 km til Ostende, og Jørgen kom først ud af tankstationen, og jeg kom sidst, da jeg så at Jørgen kørte forkert samt han havde lokket de andre med, men det var forsendt selv om jeg kaldte over walkie torkie at de skulle ikke af motorvejen de skulle følge den med rundt. Jeg nåede at fortælle at jeg ville holde på den første P-plads. Da vi var samlet på campingpladsen og fik vi os etableret, og jeg måtte ud for at tanke op på bilen, da det er billigere her i Frankrig end i England.  Da jeg kom tilbage var vi alle samlet nede hos os, vi fik en let aftens mad, vi havde markisen slået ud og skørtet monteret for at få mere plads da det regnede.  Trip km 779

1 dag €12,40

Rastplads ved middagstid

Park-Farm-Llangattock

Søndag 19.07.09

Vi stod op kl. 6.30 regn 14°

Vi kørte kl. 9.30 til færgen ventede i 1.30 min. Os mænd gik lidt rundt om bilerne og vores campingvogne, og fik kikket på de andre færger som tog biler og busser samt lastvogne ombord, og undrede os over hvor mange en færge endeligt kan tage med ombord. Da vi nærmede os England begyndte man at kunne se Withe cliff of Dover som er et fantastisk syn. Efter 1.30 min sejlads var vi i England. Da vi kom af færgen skulle vi ud af færgelejet, gennem pas og told, da vi kom til told,  blev nummerpladen fotograferet, jeg vil tro at de kan følge os på deres overvågningskamera helt fra Dover og til Cardiff hvor vi skal hen, med det kan man så sige at det er måske også en tryghed, hvis der skulle ske noget, vi ankom til campingpladsen 17.30 som hedder Park-Farm-Llangattock, den var meget dårlig skiltet så den var næsten ikke til at finde. De sanitære forhold var rene og ok, Trip km 435

GPS: N 51 50`55.5  W 003 08`24.6

Overnatning 3 dage £ 44

Færge t/r £ 239,84

Park-Farm-Llangattock

Mandag 20.07.09

Stod op kl.6.30 let overskyet 8°

Vi fik morgenmad senere kørte vi til Cardiff , vi skulle ned til Cardiff Bay, vi gik rundt om havnen, kom vi forbi Celtic Ring  lavet af en skulptør med navnet Harvey Hood, senere tog vi en rundtur med bus i byen. Vi fik en god information omkring Cardiff og hvordan Romerne også har haft indflydelse på byen i dag, vi så også fra Cardiff Carstle hvordan man har bygget oven på den gamle romer mur, for at bevare muren rundt om Carstle. Du kan læse mere Klik her. Da vi kørte hjem igen, var vi ude og tanke bilen samt handle. Trip km 180

Se mere fra Cardiff klik her

Bus tur rundt i Cardiff by

Cardiff Carstle

Cardiff Bay

Celtic Ring

I snak med folk fra Cardiff

Tirsdag 21.07.09

Vi stod op 6.30 regn 12°

Senere skal vi besøge Big pit: national coal museum, Vi kom til museet i regn vejr, og da vi havde købt billetterne kom vi i gennem slusen, og kom hen til skakten skulle vi afleverer alt, vi måtte ikke have noget med ned, det blev låst inde til vi kom op igen. Vi var 90-100 m nede i minen for at se hvordan det var at arbejde på den tid, og i den tidligere alder hvor børn på 6 år stod i de mørke gange for at åbne og lukke luft sluserne, og vi så også hvor hestene stod. Klik her for at se mere fra minen. Efter minen tog vi ud for at handle og damerne købte også tøj til børnebørnene, da det er billig her over, der er ikke moms mælk og børnetøj.

2 dage £44

Onsdag 22.07.09

Vi ankom til Formby point caravan Park Kl.14 den ligger ved en mobil homes  (ferie huse) dem skulle vi kørte gennem og nede bag dem er pladsen for campingvogne, vi kan se klitterne fra hvor vi er. Der er kaniner over alt, og Victor er helt vildt optaget. Senere gik jeg ned til stranden gennem klitterne sammen med Victor han skulle jo også se på omgivelserne, da jeg kom ud fra klitterne og ned på den lange strand, som liner meget Vesterhavet, kunne jeg se ind til Liverpool, ellers afslapning.  Klik her for at se campingpladsen. De sanitære forhold var gode

GPS: N 53.550284  W -3.091954

Trip km 384

Campingpladsen

Mobil Homes

Ind/ud kørsel

Torsdag 23.07.09

Vi stod op kl.8 overskyet let vind 16°

Vi tager til Liverpool med toget det tog 20 min og så var vi inde i by midten, vi gik ned mod dokkerne hvor museet skulle være, for at se mere fra  The Beatles Story Klik her,  vi ville have været på bussen Magical Mystery Tour  men den var optaget de næste to turer, det vil sige at vi først kunne komme med den sidste tur kl. 18  det blev ikke til noget. Så det er en god ide at gå ned til dokken og bestille turen med bussen når man kom. Da vi kom ud fandt vi en restaureret på dokken, der var ellers mange kommet masser at butikker og cafeer ved havnen, det var fantastik for de har stadig beholdt den gamle stil,  Efter det gik vi rundt om de gamle dokker som er moderniseret der var masser af liv , efter det gik vi ind i byen først gik vi efter lunch og da vi var færdig med det gik vi rundt og kikkede på forretninger,  trip km 12

2 dage £28

The Beatles Story 2 personer £19.10

Fredag 24.07.09

Vi stod op kl.7.30 overskyet 16°

Vi tog af sted kl. 9 op til Lake District  til campingpladsen  Hylton caravan park ved byen Silloth. klik her Men vi måtte ligge udenfor Lake District, da vi ikke kunne find nogle campingpladser andet at de var optaget, så vi kom ikke ned til søen og byen Windermere. Silloth byen har store brede veje med brosten, man kan rigtigt se at det er en by gammel fiskerby, og i dag hvor man kommer om sommeren og slapper af. Her er lige lidt om hvad der ellers er på programmet i byen over sommeren klik her ankom kl. 12.30  Trip km 245 De sanitære forhold var rigtig gode. Pladsen var i fin stand.

GPS: N 54 52`06.6   W 003 22`53.6

Hylton caravan park ved byen Silloth

Is bilen på campingpladsen

Bond holder vagt

James Bond museum

Lørdag 25.07.09

Vi stod op kl.6.30 sol vindstille 12°

Vi kørte til Keswick i dag,  som er en meget hyggelig by, vi var på James Bond museum se mere Klik her, hvor alle de forskellige ting som de har brugt i filmene, efter det gik vi op i byen og slentre gennem og scannede de forskellige ting, der var marked i midt byen da vi kom. Senere kørte vi ud mod søen Derwent Water men har kunne vi ikke finde et sted for at få noget lunch, så vi kørte langs søen Bassenthwaite Lake hoved vej A66, her drejede vi af og kom ind på en B vej B5291, der stod et skilt om lunch, og det var en utrolig smuk vej frem til kroen. Efter det tog vi hjem til campingpladsen. Der blev noget tavs over i Hymer afdelingen så jeg måtte lige over for at se hvad der foregik, min bror skulle lige have sig en morfar, Det har været en flot dag.

Trip km 98

Keswick

Bassenthwaite Lake

Bror får en morfar

Søndag 26.07.09

Vi stod op kl. 6 regn vindstille 12°

Det regnede faktisk det meste af formiddagen. Vi kørte op til Romer muren, som de begyndte at bygge i år 122 AD, og når den stod færdig skulle hele muren huse omkring 1000 soldater. Hadrian’s Wall Klik her for at læse mere, vi besøgte Birdoswald Roman Fort, Klik her Det var et af de 16 forte der strækker sig fra  Bowness-on-Solway i vest til Wallsend-on-Tyne i øst, som blev bygget 118 km tværs over for at holde Nord folket ude af England.

Trip km 140

Romer muren

Birdoswald Roman Fort

Mandag 27.07.09

Vi stod op kl.6.30 overskyet let vind 13°

Vi kørte over til York og fandt the Ranch Caravan Park Klik her, for at se campingpladsen.  Vi har stillet campingvognene op, efter opstilling kørte vi ind til byen Osgodby Klik her, for at se byen for at handle. Der var vejarbejde med blinklys inde i byen, så vi blev lige væk fra hinanden. Så vi blev faktisk skilt i to hold og det resulterede i at vi måtte handle hver for sig. Men sådan kan det gå. Men vi fik handlet. Det største problem var at det andet hold var så hurtig at de nåede at komme først hjem ad og fandt et godt sted, men det så vi ikke da vi kom forbi, de sagde at de gjorde tegn MEN MEN Trip  km.251                                                           de sanitære forhold på pladsen var ok

4 overnatninger  £90

Ranch Caravan Park

Jørgen har lidt problemer med stikket

Tirsdag 28.07.09

Vi stod op kl.7.30 sol vindstille 15°

Vi tog ind til York for at se Viking museum Jorvik Klik her, det var en spændene oplevelse, vi blev sat i nogle vogne som linede en lift, og der blev vi transporteret rundt i museet, i vognen var der højtaler så man kunne følge med, hvad der blev sagt, det var faktisk her, de fandt vikingerne, og byggede museum over. Vi var også York katedral den er enorm stor den har næsten 1000 års historie og tårnene er så høje at de kan se flere km rundt, de spillede på orglet da vi var der inde det var enormt stor, det lød kanon godt. Klik her for at se og læse mere om katedralen.  Trip km 54

Kø ved viking museumet

Jorvik

Et stykke af Vikinge båd

York katedral

Onsdag 29.07.09

Vi stod op kl.7 let overskyet og let vind 13°

I dag skal vi til Whitby, men først tog vi forbi Goathland (Aidensfield) Klik her, som det hedder i serien Store og Små sønder, Byen ligger højt oppe på Yorkshire Moors ca. 432 m, vi gik rundt i byen hvor de optager den, senere gik vi ned til toget og så de gamle veteran jernbane det var to gamle toge som kom ind på perronen. De har også optaget fra filmen Harry Potter. Efter det tog vi så til Whitby og op af hovedgaden og så på havnen, vi kom helt ud til stranden, men der var ikke nogen ude at bade, men det er der jo ikke noget at sige til med det regnvejr. Efter det kørte vi til Robin Hood’s Bay for at kikke og vi kørte ned af bakke med 25% så det gik godt ned ad bakke der var en flot udsigt og der lå også en campingplads med udsigt ud over havet, bagefter kørte vi til Scarborough og kørte på promenaden, og så kørte vi hjem ad.  Trip km 230

"Aidensfield"

Jernbane station Aidensfield

Torsdag 30.07.09

Vi stod op kl.7.30 regn god frisk vind 13°

Vi har været inde I byen for at tanke op, samt gik vi rundt I byen. Det er hvile dag i dag, Trip km 15

Diesel £71.23

Fredag 31.07.09

Vi stod op kl.7 sol vindstille 9°

kl.8.30 og 12° jeg tror det bliver en god dag. Senere kørte vi ud til air museum vi kørte først damerne ind til York, for de ville shop vi andre tog ud og så på Yorkshire Air Museum ved byen Elvington Klik her, der var virkelig noget at se på og var meget interessant. Vi var næsten færdig med at se det hele, ringede telefonen og vi sagde at vi faktisk at på vej så vi tog tilbage til pigerne og kørte til Selby for at købe ind.

4 dage £90

" width="320" height="240">

Lørdag 01.08.09

Vi stop op kl.8 regn 12° kørte kl.9.30

jeg startede med at kørte forkert så det kostede 20 km, men der er nogen der siger at det er lige langt, men ellers gik det godt indtil vi kom til Chesterfield der kom vi ind på nogen for små B veje, og det var fordi jeg fulgte Garmin som jeg lige har købt, jeg skulle have holdt på A veje. Men vi kom til campingpladsen Rivendale Caravan Park Klik her for at se, Vi lå næsten samlet . Trip km 161 De sanitære forhold på pladsen var rigtig gode.

3 overnatninger £ 76

Rivendale camping

Søndag 02.08.09

Vi stod op kl.7.30 vindstille 10° overskyet

Vi var på Thoresby marked, Klik her for at se mere, dette marked er enormt stor og der handles med alt, og man kan også få mærke vare, bagefter tog vi til Robin Hood for at se Major Oak tree og den vejer 23 ton og er 10 m i diameter toppen  er 23 m Klik her for mere, da vi tog tilbage kørte vi forbi Junes veninde Linda da June skulle overnatte der, da vi i morgen skal på nogle gå ture. Trip km. 187

Thoresby marked

Robin Hood

Mandag 03.08.09

Jeg stod op kl.7 let overskyet vindstille 11°

Vi tog til Ladybower reservoirs. Og ind til Derwent reservoirs. Og parkerede ved center og gik lidt rundt og tog nogle billeder, og blev enige om at det var det, da vi ikke ville gå hen til dæmningen.  Se mere fra Peak District Klik her Vi kørte tilbage og tog til som jeg syntes er en meget hyggelig by Castleton Klik her, vi  tog også til minen Speedwell Cavern Klik her, hvor de i gamle dage mine drift efter de flotte sten. Vi tog over til Eckington  for ar hente June Klik her for mere historie fra Eckington, hun var ovre for at besøge hendes veninde. Trip km 168

Derwent reservoirs

Cavern

Ned i dybet

Ned mod Cavern 20%

Junes gamle hjem venstre side

Tirsdag 04.08.09

Vi stod op kl. 7 støvregn 14°

Var i Chersterfield Klik her, for at handle men der var ikke marked den dag vi var der, for det er mandag, fredag og lørdag, men butikkerne havde åben så vi kikker på butikker. Og der blev også købt børnetøj som jo er noget billigere herover.  Trip km 84

Gågade i Chesterfield

Crooked Spire

Onsdag 05.08.09

Vi stod op 6 overskyet 12° vindstille

Ankom til Folkestone kl.16 sol 28° Vi fandt en campingplads Little Satmar Holiday Park Klik her, senere gik vi ned til kanten af White Cliffs of Dover Klik her. Trip km 422

1 dag £ 18,75

Little Satmar Holiday Park

Withe Cliff of Dover

I baggrunden Folkestone

Campingplads Meerbusch

Torsdag 06.08.09

Vi stod op kl 6 sol vindstille 17°

Vi kørte fra færgen og tankede op I Holand og kørte ind I Tyskland og camperede ved Rhinen som hed Rhein camping Meerbusch Klik her, det var ret sent vi ankom, ved 20 tiden, så det var sent spisning, dejlig sted. Vi syntes at pladsen var dyr, for toilet forhold var skurevogne som hurtig kunne flyttes når floden stiger på Rhinen.

Men det er så slut på vores 3 ugers ferie, en ferie som som kan anbefales, England rundt.  Trip km 438,  1 dag € 24,80

Camping       1450,10
Diesel   liter pris

712,45 5254,34 5254,34
Vejafgift

Motorvejen     0,00

Færge       1803,78

I alt   8508,12
Kilometer     5991,00 8,41

Hvis du ønsker at se flere biller fra Englands turen