Påske tur til Provence Frankrig 2008

Fredag 14.03.2008

Vi startede kl. 9.30 og 3° overskyet og regn vejr. Km 36.135  vi stoppede ved Burger King kl. 14.30 for en milkshake. Vi ankom til grænsen og tog til Fleggaard for at købe et fjernsyn, det blev et Philips 19” digital som også kan tage det Fransk system, og så over grænsen for at hente det, jeg købte også en 2 ledet ophæng  til at montere på vægen så det kan nå ud i døråbningen. Vi ankom til Brunautal am See kl. 16.30 i tørvejr.

Trip tæller 415

Camping  € 17,95

Afgang hjemme fra Camping Brunautal am See plads nr.136 Camping Brunautal am See

Lørdag 15.03.08

Vi stod op kl. 6  i 3° og overskyet ingen vind, vi spiste morgenmad og fik lavet kaffe til turen og vi kørte kl. 8.00. Vi havde ikke været på Camping Municipal Le Vallon de l’ehn i byen Obernai i Alsace før, da vi kom til byen kom vi til en rundkørsel, så jeg godt at der var et skilt som viste at der var en campingplads til venstre i rundkørslen, men jeg tænkte at det kunne være en anden, da TT ville lige ud, men det førte os ind i gennem midt byen og der var ikke megen plads.

Vi ankom til pladsen kl. 17.30 og der var 19° varme. kørt i dag KM 708,2

Vi vågnede om natten ved at der kom nogle kraftige regnbyger og blæsevejr.

Camping        €   15.60

Camping Municipal Le Vallon de l’ehn

Søndag 16.03.08

Vi stod op kl. 6.00  i 8° næsten skyfrit fik noget morgen mad og fik lavet kaffe og kørte kl. 7.20 og smed kortet til bommen i postkassen, vi var ved Orange afkørsel 23 kl. 15.22. ankomst til campingpladsen Le Ventoux i Mazan kl. 16.00.

Meget hyggelig campingplads og kun plads til 49 enheder, vi fik vognen på plads og stolene og bordet frem er ved at få lidt sol en øl og vin det er dejligt.

Bag efter satte vi sunflex  op med front og rumdeler, når man sætter rumdeleren på, så har man ¾ af teltet lukket den sidste ¼ kan man bruge til cykler og sko samt til diverse.

Trip  km 701

Vejafgift           € 38,30

Campingpladsen Le Ventoux

Ventoux bjerget

Mandag 17.03.08

Vi stod op kl. 6.00 i 6° og overskyet, Leif og Ingerlise kom forbi og spurgte om vi skulle ud og handle, så vi fik først noget at spise, og så tog vi til Orange. Det var et rigtigt stort supermarked, bag efter tog vi over hvor Leif og Ingerlise camperer i byen Obenie, solen skinnede og der var 17°. Vi hyggede os lidt og vi tog så hjem til os selv i Mazan.

Jeg begyndte at skille tv bordet af da forskellige ting var faldt ned bag blæservarmen, det gik og jeg fik det hele samlet samlet op igen.

Tirsdag 18.03.08

Vi stod op kl. 7.30 i 5° og let overskyet, kl. 8 var der skyfrit og middagstid var temperatur oppe på 12° under CV, men det har blæst i dag. Jeg satte læsejlet op for at få læ, vi sad der et stykke tid kom der nogle høje skyet så vi kunne stadig få sol.

Jeg tog ud for at cykle og det gik opad i omkring 9 km med ca. 5% stigning det var godt, cyklede 25 km

Onsdag 19.03.08

Vi stod op kl. 7.00  0°,og solskin man kan se der har vært frost på tagene. Ingen vind så det bliver nok en god dag, vi skal en tur til marked i byen Buis-Les-Baronnies, sammen med Leif og Ingerlise, vi gik rundt omkring marked og ind i de små gader var der også marked, vi købte nogle grønsager og da vi var færdige med markedet tog vi på café.

Sne på toppen

Camping pladsen

Torsdag 20.03.08

Vi stod op kl. 6.30 i solskin og 4° og lidt vind, vi tog over til Leif og Ingerlise da vi skulle på tur til Krokodille farm, men først skulle vi mødes over hos dem til lidt morgenmad bagefter kørte vi.

Det var et meget stort farmland og det var rigtig godt indrettet, der var også mange forskellige arter. Da vi skulle til at køre så vi ved siden af var der en ny fabrik som laver parfume, og der er også salg så der kørte vi ind, vi fik også at vide at det var ikke færdig endnu så der kommer mere på hylderne, så der blev rigtig duftet til papiret af de forskellige parfumer. Bagefter vendte vi snuden hjemad og var lige forbi vin handleren men de kunne ikke fylde min 1 liters. Patentflaske op, så vi kørte helt hjem til campingpladsen, solen har skinnet hele dagen og temperaturen på 12° og blæsevejr.

Fredag 21.03.08

Vi stod op kl. 6.30  3.5° og overskyet vinden kommer fra syd så det bliver nok ved med at være overskyet, vi tog ind på markedet i Crapentras, og bagefter tog vi ind i supermarkedet, for at handle, og middags tid var temp. Kun nået til 9° med lidt vind så det er koldt i dag. Her i aften tager vi ud og spise med Leif og Ingerlise de kender et godt sted, så det bliver spændende. Jeg ville have været ud og cykle og da jeg kom 3 km ud begyndte det at dryppe, så vente jeg om da jeg ville have været over Beduin den er på 475m med nogle gode stigninger. Så jeg venter til der bliver solskin.

Her kl. 17 kom der lige nogle regndråber

Marked i Crapentras

Lørdag 22.03.08

Vi stod op kl. 6.30 der var 5° og der var overskyet, kl. 8 var skyerne ved at være væk og solen fik magt og er var vindstille og ud kom vi og af med overtøjet så vi kunne få noget sol, det var virkelig dejligt temperaturen havde sneget sig op på 18,  jeg satte vejrstationen ud på bordet og den viste 31° i solen, kanon godt.

Ved 13 tiden kørte vi ind til supermarked for at købe hunde mad, da forretningerne nok har lukke søndag og mandag, da vi kom hjem fik noget og spise, bagefter kørte jeg en tur på cyklen. 26.97 km tid 1.14.44, jeg kørte op i bjergene omkring 10 km opad og så over til Budin kanon tur 475 m op med hårnålesving.

Søndag 23.03.08

Vi stod op kl.6.30 der var 0,3° men der var frost på tagene solskin  og vindstille.

Det er påske og camping chefen havde inverteret os ned i rasturanten  for at få kaffe bagefter at børnene havde rent rundt for at finde chokolade påskeæg, og det var noget af et syg, som de små rente rundt med en lille kurv og skulle finde æg rundt hele campingpladsen, vi tog ikke der ned da vi ikke kunne fransk og der var en del fra Holland og Belgien som kan fransk.

Vi tog til karneval i Nyons, og det var noget af en oplevelse vi betalte for at være på trebynen der kunne vi sidde ned og se en masse optog. Der var livlig trafik med konfetti og spray dåser. Til sidst begyndte vi at fryse der var 6° det begyndte også at sne lidt, et er jo også inde mellem bjergene. Bag efter kørte vi forbi et potteri og var inde og se om der var noget vi kunne tænke os.

Vi kørte over til os for at få kaffe, så fik vi også lige en rugbrød til.

karneval i Nyons

karneval i Nyons inde og spise

Mandag 24.03.08

Vi stod op kl. 6.30 0° og i snevejr, overskyet med sne, der var sne på cv og bilen og på markerne, alle kom ud af campingvognene og sagde at det havde sneet, det var hvert fald  noget som ikke fore kom ret tit, da vi kun havde set sne på bjerget, og flere gange har vi set sneskraberen køre med blink på som nok skulle op på bjerget for at skrabe vejene fri for sne. Solen begyndte at skinne ved 9 tiden. Lidt senere kørte en tur for at se på nogle andre campingpladser hvis der var nogen der var bedre, vi kom ned til byen L`Isle sur La Sorgue og campingpladsen hedder Airotella La Sorguette den ligger ned til en flod det er en stor plads.

Tirsdag 25.03.08

vi stod op kl. 7.30 6º og solskin, ellers foretog vi os ikke noget den dan, vi tog til Crapentras for at handle, jeg købte også 2x5 liter plast dunke til at købe vin

Onsdag 26.03.08

Vi stod op kl. 6.30 og 5° og næsten skyfrit og vindstille, kl. 8 skinnede solen og det føles virkelig godt, kl. 9 kørte vi til markedet i byen Buis-Les-Baronnies, da vi kom hjem fik vi stolene ud i solen, senere blev der overskyet og vi til til Mazan og fik kaffe og kikkede lidt på forretninger. 78 km

2x5 liter vin i Mazan  28,95

Torsdag 27.03.08

Vi stod op kl.6.00 5° og skyfrit og vindstille, vi tog til Mazan og ind på turistkontoret, for at få at vi hvor man kunne finde en planteskole, da vi fandt en flot plante som vi kunne tænke os i haven der hjemme. Derefter kørte vi til Carpentras for at handle det sidste ind til hjemturen i morgen

Tanket diesel 40,1   €49.08

Camping Le Ventoux  for 12 dage  €194,40

Fredag 28.03.08

Vi stod op kl. 5.45 for at være klar til at køre når han åbne lågen kl. 7.30. Det gik godt med 2 små pauser, vi kom til Freiburg så slap heldet op, de havde lukket motorvejen så alle måtte af og gennem et par små byer, da vi kom på motorvejen igen var der gået 3 timer. Så tempoet blev sat lidt op for at nå campingpladsen, Camping Hemsbacher Wiesensee ved Hemsbach, vi kom til pladsen kl. 20.45, så ned med støttebenene, på med strøm stikket, fik smurt en rugbrød, og så i seng.

Kørt KM 862,5

Lørdag 29.03.08

Stod op kl. 6 i 7° og overskyet men vindstille, jeg fandt ud af at porten først åbnede kl. 8 så jeg fik ligt snak med en Tysker som lå ved siden af os, de havde været nede i Spanien i 5 måneder og var på vej hjem til Hamborg, nå men turen gik rigtig godt hjem til Danmark og i solskin  ankomst hjemme 19.30

Slut på en kanon forårs tur til Provence