Sommer ferie til Italien

Redigeret den 05-12-2007

Torsdag14.07.05

Vi startede om morgenen til Italien, kom til Tyskland Padborg for at købe øl og vand 270 kr. til ferien.

Vi stoppede ved Würzburg kl. 20:00 på en raste plads, der hvor vi parkerede først var der en masse støj, jeg fandt en plads længere fremme og skyndte mig tilbage for at flytte vores vogntog, det var fint, vi tog et pr. stole frem og fik noget at spise og kaffe, og så på dem der kom og dem der tog af sted.

Fredag 15.07.05

Vi startede igen  kl.5:30  i solskin, op af formiddagen blev der varmere, da vi kom til Østrig var der virkeligt varmt, vi havde ikke air condisen i bilen, jeg sagde til June at det vil blive køligere når vi kommer op i alperne, men det gjorde det ikke puh-ha.

Vi ankom til campingpladsen Piani di Glodia kl. 17.30, og vi var helt kogt op at varmen, vi skulle jo kun have en overnatning så vi blev læsset op mod vejen, jeg rullede vores el-kabel 25m frem, men kunne ikke må, OK tænkte jeg og svede af h-til jeg tænder for gasen til køleskabet, men det ville ikke tænde, så jeg måtte rulle støttebenene op for at trække CV længere ned for at nå stikket, endelig fred, jeg gik ned til søen, for at se hvordan den så ud, jeg har ikke været der siden 1962 men det var i Limone, længere nord på, jeg gik tilbage for at hente badebukserne, jeg ville ned og bade, men det var ikke nogen fornøjelse bunden var sumpet og ulækker. Senere gik vi lidt rundt på pladsen, jeg blev noget overrasket campingvognene ligger som en sild i en tønde,  er højest en meter mellem dem. Godt vi ikke skal være her.

Middagsmad på rasteplads Nær Østrig Piani di Glodia

Lørdag 16.07.05

Vi kørte kl. 7:30 solskin og varmt. Vi tjekket ud og vi skulle køre 160 km i dag til Marina Di Venezia. Det tog os 6 timer at køre den tur, for da vi kom til betalings told udenfor Venedig var der over 10 km kø, så kørte man 10 km/t og somme tider 30 km/t og mange gange slet ikke, og det gjorde det jo ikke bedre at temperaturen sned sig op på over 40º inden i bilen, så vi sad simpelthen og kogte. Da vi kom til afkørslen Qnarto d'alt, mod Iésolo begyndte bilkøen at vokse og ved byen Caposile var der bare kø de sidste 35 km.

Vi ankom til campingpladsen kl. 13.30, da vi havde været gennem receptionen , spurgte de om vi havde været her før og det sagde vi nej til, så skulle vi vente så vil der komme en og køre os på plads smart, det var dejligt at få CV på plads og komme i skyggen, der blev straks trukket en forfriskning op. Lidt senere tog vi ned for at bade og det var godt, vi tog cyklerne den ned vi skulle cykle ca. 200m.

Om aftenen tog vi op og spiste på pladsens restaurant, det var virkelig godt. Og da vi var færdig med at spise gik vi ned af hovedgaden og for enden var der en stor sene som der var underholdning fra hver aften, og der fandt vi en plads hvor vi kunne for is og et pr. kolde.

Søndag 17.07.05

I dag tog vi ind til byen for at kikke, senere på dagen tog vi til stranden, for at bade det er simpelthen kanon godt, vi havde ligge stolen med og parasollen til at skrue ned i sandet. Hvis man blev sulten eller tørstig så lå der flere strand bar langs med stranden, der kom også en rullende is og forfrisknings vogn langs med stranden, som man kunne benytte, det var simpelthen kanon godt. efter en endt dag var vi oppe og spise på pladsen, bagefter gik vi ned for at se underholdning Footlosse var på senen, Vi fik os en stor is, og bag efter en kaffe, god underholdning.

Ved stranden

Afkøling

Forsyning bygning med alt

Mandag 18.07.05

Her til morgen tog vi tog ind til Iesolo 30 km tilbage på lidoen, der var 34º vi gik lidt rundt og syntes at det var en fin by, så vi var lidt på marked men købte ikke noget, vi fandt også et sted vi kunne for en forfriskning.

Tirsdag 19.07.05

Det var en mærkelig måde at blive vækket på her til morgen kl. 5. Torden og lyn samt et godt regnvejr, kl. 7 var det ovre, og nu er der 27º igen.

I dag tog vi til Venedig, vi skulle kun lige en ca. 1 km ned af tangen så var færgen der, vi stod i kø for at købe billetter til færgen, der  var en god varme og solskin, fra båden kunne vi se Venedig på afstand, vi kom af båden og gik over et pr. broer så var vi kom til Marcus pladsen, selve pladsen var stoppet med mennesker, vi gik også lidt i de små gader vi så også en masse kondoler der sejlede mellem hinanden for at transporterer mennesker til og fra deres huse. I de små gader var der også mange mennesker, Vi kom tilbage på campingpladsen, og senere tog vi til Cavallino, for at se om der var marked.

Onsdag 20.07.05

Her til morgen kørte jeg ind til Hyundai i Iesolo for at høre hvad det vil koste at sætte et klimaanlæg i bilen, men det kunne de ikke jeg skulle til Venedig hvis jeg skulle have det monteret, og det ville jeg ikke. Da jeg kom tilbage til campingpladsen tog vi til stranden, da vi kom op fra stranden tog jeg ud og cykle jeg kørte op til Iesolo, og tilbage 60 km. Victor leger med naboens dreng som kommer fra Thyborøn.

Badestranden

Fugl ved baghjul

Victor

Torsdag 21.07.05

Vi tog til marked i den nærmeste by 3 km væk, og der var gang i den, Vi syntes ikke det var noget, inde i byen købte vi en kjole til barnebarnet.

Om aftenen blev vi hjemme og satte raklet over og fik noget at spise, bag efter gik jeg med Victor op for at han skulle luftes, (han er 3.5 måned, han har klaret turen ganske fortrinligt inde i bilen har vi et hunde bur hvor han har han tæppe og han kramme dyr), det er der et specielt område til at lufte hundene og det er faktisk et stort område som er indhegnet, lige før man går ind i området er der opstillet et hundehus med poser så man kan samle det op og putte det i affaldsposerne som står rundt omkring i området, i den ene ende af området er der en hunde kirkegård, hvor hundene ligger begravet hvis de dør medens man er på ferie. Senere på aftenen kom der torden vejr og en lille smule regn mere blev det ikke til.

Fredag 22.07.05

I dag tog vi til stranden fra om morgenen det var dejligt, kom tilbage til Siesta, fik noget at spise og kørte i til byen for at købe vin, vi fik også købt nogle kondi sko. Kom hjem og spiste, da vi var færdig gik jeg ned for at vaske op, og June havde spildt vin over det hele. I dag gik vi forbi svømmebadet ned til stranden, når man kommer ud på stranden er det første man støder på er en stor strand bar, hvor man kan få næsten alting, man går også på træ, og længere nede går det over i beton, så man ikke brænder fødderne i det varme sand.

Svømmebadet

Strand bar

Gangbro ned til vandet

Lørdag 23.07.05

Vi tog til stranden fra morgenstunden efter vi havde fået noget morgenmad, men vi måtte op da det blæste sådan og der var høje bølger, med det var ikke koldt. Vi tog ned for at købe vin om eftermiddagen 10lt og 2 patentflasker de er jo gode at køre med. Vi sagde farvel til dem fra Thyborøn.

Restaurant i byen

Anden plads fra højre

Restaurant på pladsen til venstre

Søndag 24.07.05

Victor havde fået diarré og havde lavet inde i CV, men det kunne vaskes rent så det var godt. Så jeg startede med at gøre rent, inde i vognen, da jeg var færdig kom turen til hundeburet, bag efter tog vi ned for at købe mere vin, jeg købte 5l til hver af børnene, vi var også inde og købe ved en camping/fritids center en stol med skramle til at hægte på stolen. Så senere skulle stolen indviedes på stranden og det blev den også, det er simpelthen alder tiders strand.

Om aftenen gik vi op og spise på restauranten, og ned for at se underholdning.

Mandag 25.07.05

Her i dag har jeg gået rund og taget billeder af campingpladsen, samt har gjort campingvognen og bilen klar til hjemrejsen, og har været ved standen for sidst gang. Toilet bygningen var virkeligt holdt, der gik 5 personer fra kl. 8 om morgenen til kl. 19 og gjorde rent konstant.

Slut på en dejlig slappe af ferie