Julemarked tur til Lübeck 2007

Hoved indgang ved Kruså camping

Standpladsen ved Kruså camping

Torsdag 13.12.2007

Vi kørte hjemmefra klokken 11.00. let overskyet og 6º Ankomst Kruså camping klokken 14.00 Vi holdt ikke ind på vej her ned denne gang.

Da vi ankom var var bommen oppe, og der var ingen ved receptionen, der stod på en seddel at de åbnede kl. 17:00. June og jeg tog ned til grænsen ved Kruså, da hun syntes hun frøs og ville have noget, så hun ikke skulle fryse i weekenden,  vi kom hjem igen og en halv times tid efter kom Joan Og Jes, de kom over i campingvognen efter de havde fået koblet strøm på. da de andre var komme og vi havde fået hilst på hinanden. tog vi over for at provianterer, vi skulle også lig have noget at spise.

Denne gang havde vi julemanden med lys

Kruså Camping klar til afgang

Campingpladsen Ivendof

Så er vi kommet på plads

På standplads

Samling for tur til Lübeck

Pariserhjuli Lübeck

En gågade i Lübeck

Fredag 14.12.2007

Vi stod op kl. 7:00 og der var mørkt og 4º vindstille, jeg var ude og lufte Victor, da begynde at dryppe lidt, men mere blev det ikke til.

Vi kørte kl. 9:30

Vi ankom til campingpladsen 12:30 og plads manden lukkede os ind, og fortalte hvor det var bedst at ligge da de havde fået meget regn på det sidste. Samt at der var åben i receptionen kl. 17:00 så vi kumme betale for en overnatning. Her på denne campingplads får man et bom kort i lidt kraftig papir med stregkode på, så man kan komme ud/ind, det syntes jeg man kunne lære noget af der hjemme, stedet for de plastik kort de udleverer her hjemme, så kan man holde omkostninger nede, og man skal ikke huske at afleverer det igen.

Hoved indgangen til campingpladsen Ivendorf

Med lidt besvær kom vi på plads, man kunne godt se at når CV var kommet ind og stå var der stor tryk mærker ned i jorden, og man kunne ikke køre CV på plads med en forhjuls trukket bil den futtede bare rundt.

Der stod nogle plastik plader til at gå på, da det var smattet, så vi måtte ud og lede på pladsen for nogle flere, og det lykkes også.

Så var der samling på tropperne da vi skulle ind til Lübeck en tur.

Det store Pariserhjul inde i Lübeck, det er bare stort. Når man er helt oppe kan man se over hele byen, og er lige så høj som kirketårnet.

her inde til højre er det store torv hvor det meste julemarken befinder sig.

Toilet bygningen

Campingpladsen Ivendorf

Lige udenfor campingpladsen

Ser ned på campingpladsen

Ser over på fragtskibene

Samling i en af de mange boder

Jørgen viler sig

June er i tøjbutik

bar 7

Lørdag 15.12.2007

Stod op kl.7:30 overskyet og 4º

Var nede og bade og der var god varme på toiletbygningen og masser af vart vand, hvor der ikke er automat for varmt vand.

Her forrest ved glas vinduerne er informationen, længere til højre er der restaurant hvor man kan spise på campingpladsen.

Her er jeg gået lige udenfor campingpladsen, og kikker op af vejen med cykelstien, som går ned til Travemünde

Lige over de kasser med det blå er hotel og restaurant "Grüner JÅger" der spiser vi  lørdag aften, og vi har bestilt bord.

Et kik oppe fra bakken ned over campingpladsen.

Her står jeg oppe på bakken og vender den anden vej

ser over på bådene som går til Danmark og Sverige og Finland med gods til julehandlen

Det er jo hård at gå rund om sådan et stort julemarked, så vi får lige en forfriskning, varmt rødvin med en god sjat rom

Vi gik ind på kunst museum hvor der var en del jule ting der var også nogle som stod og lavede det med det samme.

Her ser vi Jørgen slappe af

Da vi gik videre fandt June lige en tøjbutik, som vi lige skulle skanne, og jeg måtte op med pungen.

På tilbage vej da vi skulle hjem skulle vi lig ind og have en forfriskning på syveren

Billed fra torvet Søndag 16.12.2007

Vi  pakker sammen for denne weekend i Lübeck, næste stop er Skandinaven park ved Flensborg

En god weekend med julemarked i Lübeck

Det er ikke sidste gang vi tager til Lübeck