Rejser 2018

Turen går til

Nord-Ostsee-Kanal

Tirsdag 24-07-2018

I dag tog vi ned til Kanalen for at kikke på Container skibe, samt andre slags skive, som bruger Nord-Ostsee-Kanal, som kommer ud lidt nord for Kiel. Men først var vi oppe i byen Burg, den ligger 5 km fra vores campingplads, jeg købte nogle Clark hjemmesko. Og vi skulle vi jo også lige have en kop kaffe. Vi kom hjem igen og vi fik noget at spise, senere tog jeg ned til kanalen, da vi kom op til campingvognen begyndte det at blæse op, og så begyndte det at tordne og vi fik nogle regn, men ikke meget. Der kommer godt nok mange store container skibe forbi, samt lystbåde.

Husk at se billederne til sidst på siden

Onsdag 25-07-2018

Vi blev hjemme på campingpladsen i dag for at slappe lidt af, men der er jo også nok at se på her på pladsen og på den travle kanal.

Torsdag 26-07-2018

Vi tog til Renndsburg i dag.

Fredag 27-07-2018

I dag kørte vi til Büsum, som ligger helt ud til Nord søen et rigtig lille ferie sted, vi gik rundt i de små gader, herefter kørte vi ud til vandet langs kysten, der var flere der var ude og bade. Og medens vi sad der kunne man se tidevandet komme ind, og det gik faktisk hurtigt. Pindene står i firkanter der ude. og hvor de bader er der markeret hvor der ikke er pinde. Lidt længe henne var der en afdeling til nøgen badning. Vi kørte ind til byen igen, for June skulle lige ind se om hun havde overset noget, men det blev ikke til noget alligevel. Da vi havde gået rundt fandt vi et sted vi kunne spise, her efter kørte vi hjem. 60 km i dag

Lørdag 28-07-2018

Stod op her kl. 7,15 og solen skinner og en let brise. Kl. 08.30 kom Falck da der var sket noget med en person, han var vist faldet om. Senere kørte vi til Brunsbüttel for at se, hvor Nord-Ostsee-Knal starter, og den munder ud oppe ved Kiel, efter vi havde gået lidt rundt, gik ind for at få kaffe og kage, senere kørte vi hjemad, da vi næsten var kommet hjem, ville June godt have købt den kjole hun havde kikket på, så vi vente om og da vi kom der til var det lukket det er jo lørdag. Godske lov er der ikke så langt. Da var kommet hjem, gik vi op camping restauranten, for at få os en god is, så så vi at det begyndte at trække sorte skyer sammen og da vi var kommer hjem kom det så lyn og torden Samt blæsevejr

Søndag 29-07-2018

Vi stod op i solskin men en anelse køligere end vi er blevet vandt til. Vi kørte til Friedrichskoog km. 25 så det var ikke så langt vi kom ud til digerne, og her var det godt nok lav vandet så langt øjet rækker, da jeg gik der ud var der bygget en delfin, lejehus og den var rigtig stor, her kan børnene rigtig bolte sig. Og de var ved at bygge nye sluser. Så jeg tror at så kan der komme både til at ligge til kaj. June gik ikke med der ud da der var rigtig langt. 60 km i dag

Galleriet

Billeder af resten af turen