Sommerferie ved Goslar, Hann. Münden, Rhinen 2010

Opdateret sidst den 10-04-2011

Søndag 18.07.2010

Vi stod op kl. 4. sol 11° vindstille Km 94.978

Vi kørte kl. 6 i dejlig sol, vi kørte ind på Hylkedal  for at få morgen mad,  Vi gik udenfor for at spise morgenmaden, med på de fleste af bordene var der for meget fugt fra natten, så vi måtte helt om foran indgangen hvor solen skinnede, da det blev ledig, vi ankom til camping Harz Camp Göttingerrode  kl.13.45 og Casper ventede på os udenfor campingpladsen, receptionen var  lukket så vi kørte ned til hvor Casper og Stine hvor pladsen ved siden af dem var ledig, da de åbnede gik vi op for at indskrive os. Det er en stor plads og vi lå langt fra wc, pladsen er delt i to på højre side og venstre af vejen og vi lå på højre side, og der er ikke toilet bygning i den ende lidt uheldigt. Senere startede vi grillen og fik noget at spise.

Trip Km 587

Mandag 19.07.2010

Vi stod op kl. 6 sol 12° vindstille  senere tog vi til Wernigerode for at komme på veteran banen op til bloksbjerg, vi kunne se på fartplanen at der gik en tog op kl. 10.25 og der var 23 km til Wernigerode, og det var jo ikke fordi vi havde megen tid, jeg havde tastet en adresse ind for noget tog, men da vi drejede tæt på byen og væk for broken, syntes jeg at der var noget forkert, vi stoppe op og da jeg så en bil som kørte samme vej som os, blev damen stoppet og jeg spurgte om vej og hun sagde at vi skulle vende om og køre ind til centrum. UHA tiden for hvis vi ikke nåede den kunne vi først komme med helt op kl. 13.25 nå men vi fik vendt og kom til et blinklys, pludselig kom damen faren tilbage til os og ud af bilen sprang hun, og sagde at vi skulle følge efter da der var omkørsel inde i byen, så hun fik os hen til banegården og at vi skulle parkerer her, for det var gratis, vi måtte løve hen til toget og togbetjenten sagde at vi bare skulle hoppe op i en vogn da toget skulle køre nu. Det var simpelthen flot af damen TAK.

Tog turen var fantastik, der var 8 vogne koblet på, og man kunne rigtigt høre at toget skulle arbejde for alle de kilo, det var en oplevelse   www.hsb-wr.de.  Da vi skulle ned sagde de over højtaleren at den var en time forsinket da damptoget maskine var gået i stykker. Det store problem var at dem som var gået op på Broken som vil tage toget ned, så toget var faktisk overfyldt til stor skuffelse.

På hjem turen var vi lige inde for at handle, så vi kom ret sent hjem da vi havde bestil plads oppe i restaurant  for at spidse, og vi skulle jo også lufte hundene, så vi gik der op og fik det flytte en time frem så det var godt. Vi sad i solen og fik noget godt at spise, og Elias førte sig frem. Og Marcus sad og grinede af ham.

trip Km 56

Tirsdag 20.07.2010

Vi stod op kl.7.30 sol 20° vindstille op af formiddagen tog vi ind til Goslar og parkerede bilen inde i centrum vi gik rundt kikkede på forretninger samt de flotte bygninger som man har hold i samme stil. Vi var inde og få is og der spurgte vi om hvornår at klokkespillet begyndte, det spiller kl. 12 og kl. 15 så efter isen gik vi rundt i byen og kom tilbage og fik kaffe og så klokkespillet, det kørte i 15 min. Trip Km. 23

Onsdag  21.07.2010

Vi stod op kl. 7 sol 21° vindstille, senere op af formiddagen tog vi ned til svømmehallen der er både inde og ude bassin og som har alting, som ligger små 1 km fra campingpladsen, vi tog cyklerne ned af bakken, der var en lang bakke på ca. 4 procent. Det var virkelig dejligt børnene nød det virkeligt, vi var i flere gange i, der var et rundt bassin   på 1,5 m x 1,5m dyb og der var vandet kun omkring 3°. Omkring middagstid var temperaturen oppe på 35° Til sidst sad vi udenfor i skyggen da det var virkelig varmt.

Torsdag  22.07.2010

Vi stod op kl. 7.30 overskyet  23° senere kørte vi til Bad Hartzburg vi parkerede i starten af gågaden, og kom lidt længere op hvor vi fik is, da vi var kommet længere op af hoved gaden opdagede vi at der var langt op til svævebanen. Vi sagde til damerne at vi ville gå i forvejen for at se hvor langt vi skulle gå, og der var langt, vi gik tilbage og på en staude satte vi Elias op på damen med hesten. Vi kom tilbage og kørte med bilerne op til p-pladsen, og vi kom i svævebanen, og da vi kom der op havde vi den flotteste udsigt hele vejen rundt, da vi kom tilbage kom jeg til at se et fotografi fra gamle dage og kunne se at der var foto af hvor man blev fotograferet sammen med en isbjørn, og det kan jeg huske at det blev jeg og min bror også i 1962, så her har jeg været før, sjovt IKKE,

Fredag 23.07.2010

Vi stod op kl. 6 overskyet  15° det regn som faldt i går dampede meget . vi tog af sted til Hann. Münden kl. 10 omkring 100 km ankom til campingpladsen kl. 12. Har fået siderne og fronten tørt ved at hænge dem op da solen skinner og har er varmt. Lidt senere gik vi op i byen som kun ligger 2 min gang fra campingpladsen. Hann. Münden ligger lige i smørhullet hvor floderne Werra og Fulda mødes i byen, og hvor man kan se tur bådene passer forbi, og hvor campingpladsen ligger er der en sluse som bådene skal igennem.

Jørgen og Emmy sms at de var 50 km nord for Hamborg, så det varer nok 3 timer inden de ankommer her. De ankom kl. 19.30 så det var godt.

Lørdag 24.07.2010

Vi stod op kl. 7.30 0verskyet 14° let vind,  vi har fået morgenmad sammen og har fået hygge snakket, senere gik vi op i byen og kikkede på de flotte bindingsværk huse nogen var noget skæve, vi var også inde i det gamle rådhus, inde i riddersalen var der en taler stol som var hævet over de andre lige som i kirken

Ellers var været skiftende med 21

Søndag 25.07.2010

Vi stod op kl.7 sol 7° vindstille, så det var koldt her til morgen man skulle tro at efteråret var sat ind. Men senere kom temperaturen op på 24° vi tog os en slappe af dag, jeg gik op i tårnet hvor de lavede de bly kugler. Tårnet er 42 meter, og ved 39 meter smeltede de blyet fra blokkene til kugler, og det var gemmen en rist som må have et bestemt mål, så falder det ned i vandet, og nede i vandet havde man stor opsamlings rist. Nå men på toppen har man en fantastisk udsigt over hele byen rundt, ude i floden står der en mand i vaders og fisker, jeg gik lidt den anden vej og summede ind på pladsen, og råbte meget højt så de kunne høre mig, vi vinkede sammen, dan jeg kom ned gik jeg langs den gamle bymur ned til campingpladsen.

Da jeg kom tilbage tog damerne og jeg op i byen og for at få en is. det er simpel hen nogle gode is café de har i Tyskland. Se mere om  Hann. Münden

Mandag 26.07.2010

Vi stod op kl. 7. overskyet 14° vi fik pakket det sidste sammen og fik betalt. Vi kørte ned til Rhinen, inden vi kom så langt skulle vi lige holde en pause for at få en mad og strække ben. Vi kørte gennem Koblenz og kørte de sidst km til Boppard på Campingpark Sonneneck vi kunne kun få en plads ned til Rhinen og en på den anden side af vejen, da vi kom ned på pladsen kunne vi se at de var reserveret, men de var fra 1/8 så vi gik tilbage, men de de sagde at det kunne vi ikke, da Emmy og jeg næsten var nået ned på pladsen, kom camping parret i bilen for at se på det vi havde sagt, og da vi havde fortalt vores syn på det, ringede de ned til receptionen for at tale med damen som sad der nede, snakkede de sammen og sagde til os at det var i orden bare vi tog af sted kl. 11, så vi fik første parket ned til Rhinen, kanon godt. Vi fik markisen op og Victor havde travlt med ænderne som svømmede nede i vandet.

Km 281.5

Tirsdag 27.07.2010

Vi stod op kl. 7.30 overskyet 14° vindstille senere tog vi til Koblenz og kikkede på forretninger og for at kikke rundt i centrum af byen. Jeg havde glemt kameraet så jeg har ingen billeder fra denne gang. Bag efter kørte vi hjem igen for at slikke solskin 23° og for at kikke på alle de skibe som passerer forbi på Rhinen. Vi var også hende i restrationen for at få os en is under parasollen og kikke på Rhinen, da vi kom tilbage tag jeg fiske stangen frem og satte en spinder på, jeg fangede ingen ting, men der er fisk i Rhinen for man ser den springe op, så de er der.

Km 50

Onsdag 28.07.2010

Vi stod op kl. 6.30 regn 14° senere kørte vi til Rüdesheim for at kikkede på byen, June havde stødte bind på sin højre ankel da hun ville hjælpe mig, da jeg skulle have cyklerne ned fra CV,  jeg havde ikke fået flyttet fiskestangen som stod op af cykelkurven , og da jeg løftede greb June efter stangen og trådte et skridt tilbage, ned i et hul i græsplænen som jeg senere fandt ud af at de er lavet af kaniner. Men der var også plads til at shoppe, men det gik noget langsommere. Så Jørgen og jeg ventede ved bilerne og her fik vi sparket lidt dæk.

Da vi snakkede om hvad vi skulle have til aften, begyndte skyerne at samle sig, det startede med at lyne i det fjerne, så vi fik travlt med at få flere barduner på markisen og fik snøret det hele til og så kom det med rusk og regn  og torden,  vi grillede ikke i dag, men fik oste bord med meget forskelligt. Så vi piste ost og fik forskellige ting til, og kikkede på lynene. Nogen gange var hele Rhinen oplyst flot.

Torsdag 29.07.2010

Vi stod op kl. 7 overskyet og 13° vindstille jeg har en dejlig kone og hun har gjort rent og redet sengene, samt ryddet op medens jeg var i bad. Senere tog vi alle sammen ind til Koblenz, vi fandt et P-hus lige ved centrum, strøget var meget hyggeligt, selv om at helt strøget var en stor arbejdsplads, de var ved at ligge nye fliser ned, så det skal nok blive flot. Jørgen skulle have en 6-8 mm bolte på 80 mm lang, da deres mover var gået i stykker og for at den ikke bare skulle gå ind i dækket når man køre så vi tastede ind på Gamin og fandt et stort butik center, det vi fandt var enormt stort vi ville tro at alle butikker var her, hvor June gerne ville ind til Real butikken, det regnende lidt ind til vi kom her,  og ved til middagstid var temp. Omkring 17° men overskyet faktisk resten af dagen. Men vi fik tænd grillen hen på aftenen. Og så hyggede vi os. Trip Km 40

Fredag 30.07.2010

Vi stod op kl. 7.30 sol 15° vindstille jeg tror det bliver godt i dag, senere tog vi ned af Rhinen 6 km til Boppard, vi parkerede på den anden side af jernbanen og gik under tunnelen for at kikke på byen Der er nogle meget hyggelige gå gader med mange gamle bygninger, vi havnede ved torvet, hvor vi fik en forfriskning under parasollen for at beskytte os for solen, op af en gå gaderne fandt vi senere en is bar det er simpelthen bare dejligt, til sidst kom vi ned til Rhinen hvor bådene lagde til og bil færgen sejle over når der var plads til at sejle på tværs.  Det er ren hygge. Vi kom hjem til om eftermiddagen og vejret tog sig ud fra den gode side. 28° og solskin. Så jeg rullede fronten op på Rolli markisen. Hvad mere kan forlange.

Lørdag 31.07.2010

Vi stod op kl. 7.30 sol 12° vindstille så er det sidste dag og ferien lakker mod enden, vi skal mere nord på, men først skal vi nyde vejret da de sagde i radioen at der skulle blive sol og 29° hele dagen. Vi har pakket markisen ned i går.

Vi skal være ude af pladsen i morgen da den er reserveret fra kl. 11

6 dage med Rhinen plads € 150

Søndag 01.08.2010

Vi stod op kl. 7 sol 15° vindstille fik morgen mad og fik det sidste pakket sammen, gik op til informationen for at betalte. Da vi kørte mistede jeg en afkørsel og vi måtte køre en omvej så vi kørte mere mod Kölen end vi skulle, man kunne også køre op af A3 og komme over til A7 men der kom jeg i tvivl, og så var det også forsent

Når men vi kom frem til campingpladsen Elbufer, som ligger op til Elben vi ankom ved 18 tiden og vi har kun set en flodpram mod Hamborg. Vi gik ned til Elben hvor der var 20 meter sandstrand, jeg gik ud i vandet og det vaqr noget koldere end ende ved Rhinen. Senere gik vi på i restauranten for at spise aftens mad

6 dage Camping € 150

Trip km 594

Mandag 02.08.2010

Vi stod op kl. 7.30 16°overskyet vindstille. Her er fine toilet forhold samt bad har lige været ude med Victor for at lufte ham. Det er en stor kontrast i forhold til Rhinen hvor der køre toge og pramme forbi hele tiden, men det vender man sig til ret hurtigt, og man kommer ikke til at kede sig, men her er der helt stille. Senere tog vi til Lüneburg, vi parkerede 100m fra byens store tov, vi fik travet de små gade igennem, vi så den ene café efter den anden, og Jørgen skulle jo ind i herre butik for at kikke alle shorts igennem.

Tirsdag 03.08.2010

Vi stod op kl.8 overskyet 17° vindstille, vi fik morgenmad og så tog vi færgen over Elben og vi var på vej hejm