Tyskland Rhinen i Flammer 2012

Opdateret sidst den 06-01-2013

07-09-12

Vi startede kl. 08.00 hjemme fra, da vi kom 36 km. Fra Hamborg startede køen så det gik noget langsomt sagt på en anden måde træls. Men ikke nok med det så startede det igen hvor det bliver 2 sporet. Da vi kom nær Götingen  måtte vi af motorvejen også på grund af vej arbejde. Må men vi kom da fra til Hann Müden kl. 19.30 så det var en lang dag.

Campingplads Hann. Münden €28  N51°25'00.13  E9°38'49.70

1 overnatning €28,10

Campingplads ved Hann Münden

Vi lå ned for enden af campingpladsen

Endelig på plads efter en lang dag

Så kom vi til Rhinen

Lørdag 08-09-12

Vi kørte fra Hann Münden kl. 8.00 da bommen åbnede på vej til Rhinen, der var ingen bil køer så det kørte bare, da vi kom til Rhinen skulle vi ned af de stejle bakker og i gennem nogle byer som ligge på skråningerne på vej ned med mange hårnåle sving, nå men vi kom da ned. Vi vi kom ned til St. goar  drejede vi til højre for at komme til campingpladsen  Loreleyblick da vi kørte kunne vi se den langstrakte campingplads at den var fyldt op og de lå som en sid i en tønde, vi parkerede ved receptionen og gik ind og spurgte om der var plads, og det var der, vi fik ingen plads nr. men kunne køre rundt for at se hvor der var plads, for jeg tror at det vat den eneste mulighed da pladsen er vist 1 Km. Lang vi kørte lidt rundt og kunne se at det var ikke noget for os de lå meget tæt på hinanden og jeg kunne ikke se noget græs så vi besluttede at vi ikke ville være har jeg gik ind for at afbestille og at vi kørte igen, så sagde hun at vi skulle betale €18, jeg sagde at vi lige vat kommet og kørte igen, det kunne hun ikke lige forstå for hun spurgte damen ved siden af og det var i orden. Jeg må sige at den plads, er ikke noget for os, vi kørte til Boppad og så må vi køre til St. goar på lørdag. Da vi kom til campingpladsen sonneneck og kom ind i receptionen, kunne jeg se at der var byfest her den 23-25 sep. Jeg ved ikke hvorfor jeg har over set det hjemme fra, nå vi kan jo tage der ned en anden gang. Solen skinner med 30° super

Så kan vi slappe af i varmen

Vores placering lige op til Rhinen dejligt

Søndag 09-09-12

Vi stod op kl. 7.30 sol 17° vindstille senere  tog ind til Boppard for at kikke på byen, vi endte med at få is, det er en dejlig lille by at gå rundt i og nede vi floden er der rigtig vil med hoteller og café langs byen

Torvet i Boppard

Så er der is tid

Det er virkelig god is man får her

Gaden hvor hotellerne ligger på stribe lige til Rhinen

Mandag 10-09-12

Vi stod og kl. 8. Sol 14° I dag tog vi til Koblenz for at handle lidt ind, vi kom hjem igen for at slappe af og nyde solen og varmen over middag 27°

Tirsdag 11-09-12

Vi stod på kl. 8 overskyet 16° det regner lidt, vi tog ind til St. Goar for at kikke på omgivelserne og byen, i den første forretning så jeg i vinduet et rigtigt flot skak bræt med udskærende figur til €124 Men sådan et skal stå fremme og så vil det samle støv, June står og kikker i forretningen, og lige oven over hænger det et ur som spillede da kl. var 13 der var en del mennesker som lyttede efter. Vi gik ned gennem hoved gaden og det var ikke fordi der var mange mennesker, men det kommer der nok på lørdag, der bliver nok pakket.

Alle så op på det levende ur

Et kik op af hoved gaden det vil nok være fyldt på lørdag

Et kik ud over floden

Så er der pause

Onsdag 12-09-12

Vi stod op kl. 08.00 regn 14° vindstille, June har stadig ondt i tanden, så vi blev enige om at tage til Boppard for at finde en tandlæge, vi tog ind til turist informationen og de fortalte hvor vi skulle gå hen, vi kom op til tandlægen, det så ud til at have fine forhold, June ventede en ½ time da hun kom ud igen var hun meget tilfreds med behandlingen vi måtte af € 149, da vi kom ud igen gik vi rundt på markedet så det må være om onsdagen det er her i Boppard, efter det tog vi hjem det er holdt med at regne og der er 16°

jeg kunne lige nå det inden solen gik ned

Vi bliver overvåget

Torsdag 13-09-12

Stod op kl. 8.00 overskyet 14° vindstille senere tog vi til Boppard da der var marked hele midt byen var spæret af så der var marked over det hele, vi var inde for at få deres gode is de er bare gode. Efter det tog vi hjem igen og slappede af. Der kom lidt sol  ind imellem.

Fredag 14-09-12

Lørdag 15-09-12

Vi stod op kl. 7.30 overskyet 15° op af formiddagen gik jeg ned til svanerne med foder, de spiste franskbrød ud af hånden en gang i mellem bed de mig i fingeren.

Vi kørte til St. Goar ved seks tiden, da vi kom nær byen var der en hel masse der allerede, jeg tror at 3 km. Før byen var bilerne og busser allerede parkeret ved vejsiden, vi kørte ind til vejen går til højre under jernbanen og lidt længere oppe fandt vi hvor vi kunne parkerer. Der var allerede mange mennesker, vi gik ned gennem hoved gaden og ned til floden og tilbage. Vi fik et bord da June gerne ville have en is, og jeg var hende for at fylde vinglasset op, senere gik vi ned til floden igen og fandt en plads hvor vi kunne sidde på stenene for at vendte på at det skulle starte kl. 21.15

Og så kom det, og blev næsten ved en time det var bare enormt flot

Svanerne skal også have det godt

Der åben air på hovedgaden

Så er der kommet mange flere til

Vi fandt endelig en plads

Der er rigtig mange turist både som ligger stille mod strømmen

Billede af byen på den anden siden af Rhinen

Fyrreværk fra borgen

Rigtig flot

Søndag 16-09-12

Stod op kl.6.30 overskyet 15° vindstille Ferien er slut og vi skal til at køre nord på, det har været en fantastisk god uge. vi kørte kl. 8.30, der var ingen bil kø så det gik bare

Se flere biller fra turen her: https://picasaweb.google.com/112064502000720559456/Tyskland2012?locked=true#

Ferie omkostninger:

8 Campingpark Sonneneck € 220,00 50°14´54.99" N   7°37´33.40" E

Links:

Campingpladser:
Hann. Münden http://www.icamp.dk/findcampingplads/de/niedersachsen/campinghannmunden/